SERMON  KHOTBAH  MINGGU,  03  April  2022,Ikut  Ngenanami  Kiniseran  Kristus ( Pilipi  3 :  4b – 14)

SERMON  KHOTBAH  MINGGU,  03  April  2022,Ikut  Ngenanami  Kiniseran  Kristus ( Pilipi  3 :  4b – 14)

Passion  VI / Judika  :  Cidahken  Kerajangku  Bujur  O  Jahwe

 Invicatio :  “Ia  Itulak  dingen  igombangi,  igengkenNa  kiniseran  ras  si  mesui.  Ciga  ate  kalak  ngenen  ia,  la  iergaken,  lalit  si  mperdiatekenca”  (Jes.  53 : 3)

Ogen       :  Jesaya  43  :  16 – 21  (Tunggal)

Kotbah    :  Pilipi  3 :  4b – 14    (Tunggal)

Tema      :  Ikut  Ngenanami  Kiniseran  Kristus


  1. PERLEBE

Sue  ras  kalender  gerejanta,  minggu  enda  eme  minggu  passion  VI  entah  pe  siigelari  minggu  Judika  (latin :  judica  erpalasken  Msm. 43 : 1)  ibabai  kita  gelah  ngangkai  keadilen  ras  kebujuren  Dibata,  ibas  kegeluhenta  tep – tep  wari  megati  turah  kinilabujuren  ras  kinilaadilen  megati  pe  lanai  si  teh  ku  ja  ndarami  serpang  pulah.  Meremang  kel  sukat – sukat  kebujuren ras  keadilen  e  ibas  doni enda.  Banci  jadi  kita  pe  ikut  ndalanken  kinilabujuren  ras  kinilaadilen  ibas  jabu,  gereja,  masyarakat  ras  ija pa pe  kita  tading.  Selaku  manusia  si  nggo  ibereken  Dibata  man  banta  kepenteren  maun – maun  la  kita  ngasup  ndalanken  si  benar  adi  la  kita  nggeluh  ibas  keadilen  ras  kebujuren  Dibata.

 

  1. ISI
  2. Kotbah

Pilipi  eme  sada  kuta  si  lit  i kawasen  Makedoni Timur  sekitar  16  km  arah  pesisir  Laut  Aegea.  Pilipi  ipanteki  Paulus  ras  teman – temanna  (Silas,  Timotius,  ras  Lukas)  ibas  perdalanen  misi  si  peduaken  sebagai  tanggapen  pengenehenen  si  ibereken  Dibata  i  Troas  (Perb. Rasul 16 : 9 – 40).  Surat  man  perpulungen  Pilipi  itulisken  Paulus  asum ia  ibas  penjara  Roma (sekitar  61 – 63 M)  itulis  alu  nada  akrab  antara  Paulus  ras  perpulungen.  Perpulungen  Pilipi  memiliki  hubungen  si  khusus  ras  Paulus  erkiteken  kalak  enda  rusur  ngirimken  penampat  man  Paulus  baik  berupa  duit  bagepe  hal  si deban (2 Kor.  11 : 9; Pil.  4 : 15 – 16). Perpulungen  Pilipi  sendiri  labo  perpulungen  si  bayak  (2 Kor. 8)  tapi  sura – sura  perpulungen  e nampati  erkiteken  kedekaten  ras  keriahen  ukurna  nampati  guna  perdalanen  Paulus  ibas  erberita  kerna  berita  si  meriah.  Ibas  nehken  penampatna  man  Paulus  perpulungen  e  mengutus  Epafroditus  janah  Paulus  pe  ngataken  bujur  man  bana.  Arah  surat  si  ikirimkenna  man  perpulungen  Pilipi  Paulus  mpetangkas  kerna  sura – sura  Dibata  kerna  ukumen  sekaligus  meyakinken bangsa  e  guna  tetap  nandai  Tuhan  ras  tetap  ikut  ibas dahin – dahin  bas  perpulungen.  Adi  biasa  surat  Paulus  itulisken  alu  tujun  guna  ndungi  persoalen  perpulungen,  tentu  surat  Paulus  man  perpulungen  Pilipi pe  guna  mpersingeti  perpulungen  i  Pilipi  kerna  pengangkan  si  papak  si  reh  ibas  pengajar – pengajar  palsu  si  rusur  membanggakan  kejahudinna  ras  si  memaksaken  hukum  Jahudi  man  kalak  si  la  Jahudi  misalna  kerna  ersunat,  ndalanken  hukum  taurat  si  erbanca kiniteken  ras  ketutusen  kalak  Kristen  si  la  Jahudi  tempa – tempa  sebuah  kesia – siaan.

 

Pilipi  3 : 4b – 14 nuriken  kerna  Paulus  ope  denga  bertobat.  Perubahen  kegeluhenna  si  ndube nggeluh  rikutken  aturen  agama  Jahudi,  patuh  nandangi  hukum  Taurat  bahkan  sekalak  Doktor  Teologi.  Secara lahiriah  ia  i sunat,  status  ras  kedudukenna  pe  sebagai  kalak  terhormat  i kalangen  kalak  Parisi.  Semangat  militan  Paulus  ibas  ndalanken  kebenaren  agamana  ndube  e me  si  erbanca  ia  nakiti  kalak  Kristen.  Enda  me  si  jadi  kebanggaan  man  Paulus,  iakapna  maka  ia tuhu – tuhu  hebat  ras  benar  tapi  kepe  ibas  perjumpanna  ras  Kristus  ipintun  gerbang  kota  Damsik  si nai  iakapna  benar  dingen  hebat  kepeken  kerina  e  kesia – siaan.  Perjumpan  Paulus  ras  Kristus  e  jadi  pengalaman  si  mereken  pencerahen  ras  pembebasen  janah  e me  si  isaksiken  Paulus  (Pil. 3 : 4 – 5). Ipulahi  Paulus  kerina  si ndube  iakapna  jadi  kinihagan  man  bana  kenca  enggo  idatna  si  terulin,  si  mereken kegeluhen  si  tetap.

 

Ibas  penandaina  Dibata  labo  ikataken  Paulus  maka  ia  sempurna,  kerina  si  nggo  idatna  arah  perjumpanna  ras  Kristus  labo  ijadikenna  jadi  alat  guna  membanggaken  diri  entah  merasa  puas  tapi  ia  tetap  erjuang  guna  nandai  Dibata  alu  lebih payo.  Kai  si  ndube  jadi  kemegahen  man  banna  kenca  nggo  tandaina  Kristus  e  kerina  jadi  kesia –siaan.

 

  1. Ogen

Jesaya  43 : 16 – 21  nuriken  kerna  bangsa  Israel  paksana  ndalani  masa  pembuangen  i  taneh  Babel.  Radu  ras  sieteh  maka  masa – masa  pembuangen eme  mas  kelam  ras  suram  nandangi  bangsa  e  bahkan  bangsa Israel  rukur  maka  enda  me  wari – wari  terakhir  ia  nggeluh.  Arah  Nabi  Jesaya  Dibata  ngerana  man  bangsa  e,  ipulahiNa  me  bangsa  Israel  ibas  kiniseran  e  nari, tujun  Dibata  mulahi  bangsa  e,  eme  guna  nehken  kegeluhen  simbaru.  Ayat  16,  17  naksiken  kerna  perbahanen  Dibata  man  bangsa  Israel  tupung  bangsa  e  erdalan  nuju  ku  taneh  perpadanen.  Icidahken  Dibata  perbahanenNa  si mbisa  alu  erban  dalan  i  tengah  lawit  si man  bentasen  bangsa  e  janah  engkernepken  tentara  Mesir.  Ibas  kegeluhen  bangsa  Israel  lawit  eme  wilayah  si  berbahaya  janah  ianggap  jadi  ingan  kuasa  kegelapen,  emaka  perbahanen  Dibata  si nggo  nelamatken  bangsa e  i  Mesir  nari  jadi  karya  keselamatan  si mbelin  ibas  Dibata  nari.  Ayat  18 – 21  Dibata  nehken  padanaNa  maka  simbaru  reh  me.  Hal – hal  simbaru  si ate  Dibata  ibahanNa  eme  erbahan  pasar  arah  gurun  pasir,  banci  sibayangken  gurun  pasir  si biasa  butuh  waktu  si  cukup  ndekah  guna  mbentasi  dalan  e,  ije  me  ibahan  Dibata  pasar  guna  jadi  dalan.  Mpepaler  lau  ibas  gurun  pasir, gurun  pasir  identik  kerna  situasi  kerah  ras  tandus  tapi  ije  me  Dibata  ngasup  mpepaler  lau  seh  maka  kerina  rubia – rubia  ersurak  ije.  Enda  ngatakenca  sesuatu  simbaru  e me  labo  hal  si  biasa  janah  si  lenga  pernah  lit,  enda  perkara  si  mbelin  si  menakjubkan.  Enda  me  pesan  Dibata  man  banta “olanai  inget – inget  kai  si  nggo  ndekah  jadi,  la  padah  ipegedang  kerna  kejadin  si nai – nai”,  ngataken  maka  kerina  si  nggo  lewat  erbanca  kita  la  focus  nandangi  pendahin  Dibata  emaka  tetap  tek  Dibata  sangana  erdahin  mpeturah  hal – hal  si luar  biasa  ibas  kegeluhenta.

 

  1. Invocatio

Jesaya  53 : 3,  nuriken  kerna  kiniseran  sekalak  suruh – suruhen  si  kehadirenna  la  terterima  kalak,  segat  ate  kalak  nandangi  ia  rikutken  ras  pemimpin – pemimpin  Israel  nulak  ia.  Ipesega – sega  kalak  ia,  igombang – gombangi,  kerina  kalak  nutup  ayo  arah  ia  nari  tapi  kepeken  suruh – suruhen  eme  si  mereken  keselamatan  man  banta,  ia  me  si nebusi kerina  dosa – dosanta.

 

  • PENGKENAINA

Selaku  anak – anak  Tuhan  tentu  kita  memiliki  sejarah  kegeluhen,  baik  senang  ntah  susah  terutama  sejarah  kegeluhen  si  erbahanca  kita  ertutusna  kita  ndahi  Tuhan  janah  harus  siinget  ibas  kita  ikut  pendilo  Tuhan  e  kita  pe  ikut  ngenanami  kiniseran  Jesus  Kristus.  Erkiteken  dosa –dosanta  Kristus  e ngenanami  kiniseran.  Ibas  kita  ngenanami  kiniseran  ula  kita  jungut – jungut  atau  menyalahken  Dibata.

Penandainta  kerna  Dibata  ngajuk  kita  nggit  ikut  muat  bagin  ibas  kiniseran  Kristus.  Nggeluh  ersada  ras  Kristus  ngatakenca  maka  enggo  sialoken  kuasa  pertobaten,  sialoken  pengalemi  dosa.  Tema nta  ikut  ngenanami  kiniseran  Kristus.  Kristus  ngasup  ndalani  kiniseran  si  mberat  erkite – kiteken  IA  patuh  man  Dibata.  Tentuna  kita  selaku  kalak  si  ngakuken  Kristus  e  Dibata  ras  Juruselamat,  kita  pe  harus  pang  ngalaken  kiniseran. Melala  kiniseran  sihadapi  ibas  kegeluhennta,  lit  si  ngasup  tapi  lit  ka  nge  si  la  ngasup  seh  deba  maka  depresi  rsd.,  tapi  kalak  si  tek  ras  patuh  man  Dibata  ndatken  gegeh  guna  ngalaken  kiniseran  e  sebab  tek  ia  maka  Dibata  pasti  engkapiti  kita  ibas  kerina  perkara  silit  ibas  geluhta.  Kepatuhennta  man  Dibata  ncidahken  kiniteruken  ukurta  iadepen  Dibata  janah  e me  si  merubah  kita.


Pdt.  Sri  Novalinda  Br Tarigan

GBKP  Rg.  Tebing  Ganjang

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                               

SERMON  BAHAN  PJJ  TANGGAL  03 – 09  April  2022

KEMENANGEN  ARAH  KRISTUS

1  KORINTUS  15 : 51 – 57

Korinti  eme  kuta  si  meriah  erkiteken  posisina  si  tepat  ibas  jalur  daraten jadi  dalan  pintas  jalur perdagangan.  Situasi  penduduk  pe  nggo  bercampur  suku  bangsa  seh  maka  mbue  kejahaten  terjadi.  Ibas  ingan  si  dem  kejahaten,  kegeluhen  si  mewah  bagepe  situasi  moral  si  nggo  ceda  me  Paulus  ngelai  ras  erbahan  kemenangen  si  luar  biasa  janah  enterem  kalak  ibabai  Paulus  nandai  Kristus   tapi  lit  terjadi  perpecahen  ije  si  erbanca  ceda  ate  Paulus.

Ogenta  enda  eme  jadi  perkatan  Paulus,  atena  ngataken  maka  kita  labo  pantas  guna  ngaloken  kerajan  surga  sebab  daging  ras  dareh  si  ermasap – masap  ibaba  ku ingan  si la ermasap – masap. Emaka  adi  ateta  bengket  ku  ingan  si  la  ermasap – masap  syaratna  eme  dagingta  harus  iubah ras  e  terjadi  paksa  kerehen  Jesus  si peduakaliken.  Paulus  ngataken  maka  kematen  labo  man  kebiarenken,  ibas  sengkemirep  mata  ibas  paksa  ersora  terompet  siperpudina  dagingta e  iubahken.  Kematen  eme  kebiaren  si  tertinggi  ibas  diri  manusia  sebab  mbiar  kita  nadingken  teman  ntah  keluarga  sinikelengi  kita  atau  sebalikna  emaka  guna  mpertahanken  hidup  lalap  kita  berjuang,  berjuang  uga  maka  tetap  sehat,  adi  sakit  man  tambar,  adi  lit  pangan  si  jadi  pantangen  mis  nge  si pantangken  kematen  e  me  hal  si  alami.

Nterem  kalak  mbiar  mate  erkiteken  lenga  lit  kepastian  ibas  kita  kuja  ras  uga  kita  kenca  kematen  ras  si  sedari  maka  kita  dem  alu  dosa  janah  lenga  kita  pang  mpertanggungjawabkenca  tentuna  si  e  erkiteken  lenga  kel  paguh  kinitekenta  tapi  kalak  si  nggo  paguh  kinitekenna  lanai  bo  ia  mbiar  mate  sebab  kematen  eme  dalan  maka  jumpa  kemalemen  ate si tuhu – tuhu   janah  si tuhuna  kita  nggo  ndatken  pengalemi  dosa  arah  Jesus  Kristus.  Paulus  pe  mpersingeti  maka  Dibata  desken  sekalak  Bapa  si  sangana  nimai  anakNa  guna  reh  ndahi  IA  mulihken  janah  kalak  si  reh  man  banNa  lanai  lit  kebiaren  sebab  keleng  ate  Tuhan.


Pdt.  Sri  Novalinda  Br Tarigan

GBKP  Rg.  Tebing  Ganjang

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published.